پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان

پنل پیامک،پنل پیامک رایگان،سامانه پیامک رایگان
 
سامانه پیام کوتاه ((پیام رسون)) سامانه پیام کوتاه رایگان و نمایندگی سامانه پیام کوتاه در سایت پیام رسون
Design by : NazTarin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آشنایی با کسب و کار مشتری محور با پیام رسون

1402-05-04 13:15:37 30  0  0

ما نمی‌توانیم مشکلاتمان را با همان طرز فکری حل کنیم ، که آن مشکلات را به وجود آورده ایم .

(انیشتین) 

 

برای فهم و درک بیشتر این سخن انیشتین چندین بار این جمله را بخوانید تا معنا و مفهوم آن را بیشتر درک کنید.  معمولاً اگر بخواهیم وارد هر کسب‌وکاری شویم حرف از رقیب و رقابت را میشنویم و این را نیز می دانیم که همه در تکاپو هستند تا بتوانند مشتری بیشتری در حوزه کسب و کار خود داشته باشند و به اصطلاح سهم بازار خود را افزایش دهند . خیلی از افراد  هستند که برای کسب موفقیت بیشتر در دوره‌های آموزشی و کلاس های بیزینسی شرکت می کند و در وعده های فروش خود و تبلیغاتی که انجام می دهند ( مانند تبلیغات اس ام اسی ) فروش بیشتر را اعلام می‌کند که در بازار پر رقابت با ترفندهای ویژه و مذاکرات می توانند برنده اعلام شود .

در این مقاله که در سایت سامانه پیام کوتاه پیام رسون به ثبت رسیده است می خواهیم شما را با ۴ روش آشنا کنیم که بتوانید کسب و کار مشتری محور خود را راه اندازی کنید بدون ترس و وحشت از رقبا پس اگر به دنبال موفقیت در کسب و کارتان هستید تا پایان این مقاله با نمایندگی سامانه پیامکی پیام رسون همراه باشید .

 

 

 

کسب و کار مشتری محور : 

توسعه مشتری ‌محور ، روشی معمول برای تأسیس استارتآپ‌ها و شرکتهای سرمایه ‌گذاری جدید است ، که یک گام از توسعه سه‌ بخشی ، محسوب می‌شود. این روش ، خطرات شکست ایده اولیه  ،در مدل کسب ‌وکار را ارزیابی می‌کند. مشتریان چه کسانی هستند ؟ چه امکاناتی نیازدارند ؟ از چه راهکارهایی استفاده می‌کنند ؟ چگونه  ، با استراتژی‌های پنل اس ام اس و پنل پیامکی ، مشتریان را جذب کنیم  و کسب درآمد کنیم ؟ فعالیت‌های استراتژیک ، برای ارائه محصول کدام است ؟ منابع مورد نیاز داخلی چیست ؟ شرکای مورد نیاز چه کسانی هستند و هزینه شراکت چقدر است؟

 در عمل ، توسعه مشتری ‌محور، ایده کلیدی را در نظر می‌گیرد و آن را از بیرون ، مورد ارزیابی قرار می‌دهد. این روش با شبیه‌ سازی شرایط بر اساس واقعیت‌های علمی ، یک روش کسب ‌وکار را در نظر می‌گیرد ، آن را توسعه می‌دهد ، از نگاه یک عنصر خارجی به آن نگاه می‌کند و سپس داده‌های به دست آمده را تحلیل می‌کند تا ، پاسخ صحیح را پیدا کند .

بسیاری از استارتآپ‌ها ، در مراحل اولیه ، تمامی تلاش خود را انجام می‌دهند ، تا خیلی سریع محصول خود طراحی کنند یا بسازند و سپس از بیرون به آن نگاه کنند ، دقیقاً به معنای توسعه مشتری‌ محور صاحبان ایده را تشویق می‌کند تا بیشتر زمان خود را ، صرف شناسایی و تحلیل مشتریان و نیازهای آن‌ها نمایند و در واقع  ،  بسیار متکی به پیاده سازی بر اساس تجربیات است.

توسعه مشتری محور ، در واقع نقطه مقابل ،  استراتژی توسعه محصول‌ محور است. توسعه محصول‌ محور ، معتقد است : اگر ما چیزی بسازیم ، حتماً دیگران خواهان آن هستند و توسعه مشتری‌ محور ، معتقد است : این استراتژی بسیاری از مجموعه‌ ها را در خطر جدی سقوط  ، قرار می‌دهد.

استراتژی‌های موفق ، برای ساخت یک محصول ، زمانی موفق است که به عنوان متن درسی در نخستین کلاس درسی و آموزش توسعه مشتری‌محور مورد استفاده قرار میگیرد.

در اینجا ما به 4 روش برای درک بیشتر کسب و کار مشتری محور اشاره میکنیم و آنها را جداگانه توضیح میدهیم . 

 

 

 

روش اول : نقشه شناخت مشتری : 

برای این که به دنیای نیازها ، ترس ها و آرزوهای مشتری قدم بگذاریم باید بتوانیم خودمان را جای مخاطبانمان بگذاریم و سعی کنیم از دریچه دید آنها به دنیا نگاه کنیم.

نقشه شناخت یا همدلی در این زمینه به ما کمک می‌کند تا با مخاطبان خود بیشتر آشنا شویم. این ابزار ما را راهنمایی می‌کند تا بتوانیم بیشتر با آنچه در زندگی مخاطبانمان می‌گذرد و رفتار و گفتارشان آشنا شویم و از همه مهم‌تر با موانع و اهدافشان را بشناسیم.

اگر کسب و کار فعال داریم می‌توانیم از بازخوردهای مشتریان نیز در این کار بهره ببریم و یا اگر امکان مصاحبه با مشتریان بالقوه را داریم می‌توانیم  با استفاده از راهنمایی نقشه شناخت سوالاتی بپرسید که به شناخت دقیق‌تر از مشتری دست یابید.

نقشه شناخت به ما کمک می‌کند تا بهتر بتوانیم درک کنیم که مشتری چطور می‎اندیشد، احساسات او چگونه است ، جه تگرانی ها و موانعی دارند ، اولویت هایشان چیست و چه مواردی باعث می‌شود واکنش احساسی نشان دهند.

 

 

روش دوم : دیاگرام وابستگی : 

حاصل نقشه شناخت مشتری اطلاعات خام از مشتریان می‌باشد. اکنون زمان دسته‌بندی کردن آنها است. بدون توجه به این که هر کدام از این اطلاعات از کدام بخش نقشه شناخت مشتری به دست آمده است در دسته بندی ها باید فقط ارتباط منطقی و پیوستگی موضوع را در نظر بگیرید ،

تا بتوانیم به درک بهتری از مشتری برسیم و یک مدل مشتری محور را برای کسب و کار خودمان ترسیم کنیم.

کار کردن به روش دیاگرام وابستگی بسیار لذت بخش و یک کار گروهی است.

با دسته بندی و سامان دادن به اطلاعات آسان‌تر می‌توانیم ارتباط بین ایده‌ها و خدمت‌رسانی به مشتریان را نظم دهیم. علاوه بر آن سلسله مراتب اهمیت خواسته‌های مشتریان را شفاف‌تر خواهد شد.

 

 

روش سوم : بوم ارزش پیشنهادی : 

حالا که با استفاده از دو روش قبلی به درک مناسبی از خواسته های مشتریانمان رسیدیم وقت آن است که راه حل مناسبی برای آنها بیابیم. بوم ارزش پیشنهادی یکی از بهترین ابزارها برای تبدیل فعالیت ها ، نیازها و موانع مشتریان به ارزشهای پیشنهادی مناسب برای آنهاست.

این بوم از دو بخش تشکیل می‌شود یک بخش مربوط به رفتار مشتری می‌شود و بخش بعدی به راه حل های ما برای مشتری اختصاص دارد.

در این قسمت باید بتوانیم به تمامی سوال هایی که در زیر مطرح میشود ، پاسخ مناسب دهیم :

- آیا بین راهکارهای ما برای مشتری و خواسته‌ها و موانع آنها در بوم ارزش پیشنهادی تعادل برقرار است یا خیر ؟

- محصول یا خدمات ما چقدر با نیازهای واقعی مشتری فاصله دارد؟
- چقدر از این نیازها را می‌توانیم برآورده کنیم؟
- آیا رضایت مشتری در این بخش را برآورده کرده‌ایم؟

- محصول یا خدمات ما چقدر از ترس ها و موانع واقعی مشتری را حل می‌کند؟
- محصول یا خدمات ما چقدر با موانع واقعی مشتری فاصله دارد؟
- راه حل‌های جدید برای این چالش‌ها چه هستند؟
- آیا راه حل های ما می‌تواند ریسک‌های مشتریان را کاهش دهد؟
- آیا می‌توانیم باعث شویم مشتری هزینه کمتری متقبل شود؟

 

 

روش چهارم : بوم مدل کسب و کار : 

برای ساختار دادن به آنچه تا کنون درباره شناخت بیشتر مشتریان و ارزش‌های پیشنهادی مطابق با آنها صحبت کردیم. می‌توانیم از بوم مدل کسب و کار به عنوان بهترین ابزار تحلیل کسب و کار استفاده کنیم.

بوم مدل کسب و کار توسط الکساندر استرالدر و ایو پیگنیور خلق شده و ابزاری کارآمد بر مبنای مکتب سن گالن سوییس است.

تمرکز ما در اینجا روی دو بلوک بخش بندی مشتریان و ارزش پیشنهادی است.

ما بخش بندی مشتریان را به وسیله نقشه شناخت مشتری و دیاگرام وابستگی بخش بندی های مشتریان را معین کرده‌ایم فقط کافی است که این تقسیم بندی را در این بلوک لحاظ کنیم.

بلوک ارزش پیشنهادی را نیز به وسیله خروجی بوم ارزش پیشنهادی می‌توانیم تکمیل کنیم. فقط این که باید در نظر بگیریم که کدام ارزش پیشنهادی به کدام بخش از مشتریان مربوط می‌باشد. در این قسمت خروجی کار به ما کمک می‌کند تا ساختار و استراتژی مناسبی برای تبدیل کسب و کارمان به یک کسب و کار مشتری محور داشته باشیم.

 

 

پیام رسون : 

در این مقاله سعی کردیم شما را با کسب و کار مشتری محور آشنا کنیم . یکی از راه های موثر و جذاب در کسب و کار مشتری محور استفاده از پنل پیامکی و ارسال اس ام اس تبلیغاتی است که میتوانید پنل پیام کوتاه را از سامانه های پیامکی تهیه کنید و در کسب و کار مشتری محور موفق قدم بردارید . 

تیم پشتیبانی پیام رسون در این راه مایل است تا مشتاقانه شما را همراهی کند تا با خرید پنل پیامکی بتوانید در هر کسب و کاری که هستید موفق شوید و قله های صعود را طی کنید . 

 

جهت خرید پنل اس ام اس از شیراز اس ام اس همین حالا اقدام کنید . 

 

 

 

 

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 مرداد 1402برچسب:, توسط smsreson